Wednesday, October 23, 2013

step1 Mõtlemisülesanded

DIGIAJASTU SALADUSTE JÄLGEDEL MÕTLEMISÜLESANDED Taisi Tamme Laagri Lasteaed ÕPETAJANA: Valisin ülesannetest punkt kolme: 3.Töö- ja õppeprotsesside kujundamine digiajastul. Õpetajad demonstreerivad teadmisi, oskusi ja tööprotsesse, mis on omased innovaatilisele professionaalile nii digitaalses kui ka laiemas ühiskonnas. Õpetajad: a. demonstreerivad vilumust tehnoloogiliste süsteemide kasutamisel ja olemasoleva teadmuse ülekandmisel uutele tehnoloogiatele ja situatsioonidele; b. teevad õppijate õpiedukuse ja innovaatilisuse toetamiseks koostööd õppijate, kolleegide, vanemate ja teiste kogukonnaliikmetega, kasutades selleks digitaalseid vahendeid; c. edastavad efektiivselt asjakohast informatsiooni ja ideid õppijatele, vanematele ja kolleegidele, kasutades digiajastu erinevaid meediume ja formaate; d. kujundavad ja soodustavad uurimistegevuse ning õppimise toetamiseks tänapäevaste ja tulevaste digitaalsete vahendite efektiivset kasutamist, et leida, analüüsida, hinnata ja kasutada erinevaid infoallikaid. ÕPILASED: Valisin ülesannetest punkt kahe 2. Kommunikatsioon ja koostöö. Õppijad kasutavad digitaalset meediat ja keskkondi suhtlemiseks ja koostööks, sh kaugõppes, et toetada individuaalset õpet ja panustada kaasõppijate õppimisse. Õppijad: a. suhtlevad, teevad koostööd ja publitseerivad kaasõppijatega, ekspertidega või teistega, kasutades erinevaid digitaalseid keskkondi ja meediat; b. edastavad korraga erinevatele sihtgruppidele informatsiooni ja ideid, kasutades efektiivselt digiajastu erinevaid meediume ja formaate; c. arendavad koostöös teiste kultuuride õppijatega globaalset teadlikkust ja kultuurilist mõistmist; d. osalevad projektimeeskondades, et luua originaaltöid ja lahendada probleeme. KOKKUVÕTTEKS VALISIN ÕPPIJA JA ÕPETAJA POOLT NEED 2 EELNEVAT PUNKTI, KUID LÕPETUSEKS PEAN LISAMA KA KOLMANDA PUNKTI, MILLES ON ÄRA TOODUD TOETAMINE JA VASTUTUS. ÕPETAJATENA KUI TÄISKASVANUTENA PEAME ÕPETAMA LAPSI OMA TEGUDE, KLIKKIDE EEST VASTUTAMA JA JUHTIMA TÄHELEPANU SELLEL, ET IGAL TEOL ON TAGAJÄRG. kASUTADES KULTUURILIST MÕISTMIST JA TOETADES SOTSIAALSET KOOSTÖÖD SUUDAME AGA DIGIAJASTUS EDUKAD OLLA, HAKNKIDA PALJU OLULIST INFORMATSIOONI SEDA TEISI KAHJUSTAMATA. Digitaalseks kodanikuks olemise toetamine ja vastutus. Õpetajad mõistavad arenevas digitaalses kultuuris regionaalseid ja globaalseid ühiskondlikke kitsaskohti ja vastutust ning käituvad oma professionaalses tegevuses seaduslikult ja eetiliselt. Õpetajad: a. soovitavad, kujundavad ja õpetavad digitaalse informatsiooni ja tehnoloogia ohutut, seaduslikku ja eetilist kasutamist, sh autoriõiguste ja intellektuaalse omandi põhimõtete järgimist ning asjakohast allikatele viitamist; b. pööravad tähelepanu õppijate erinevatele vajadustele, kasutades õppijakeskseid strateegiaid ning pakkudes võrdset ligipääsu sobivatele digitaalsetele vahenditele; c. toetavad ja kujundavad tehnoloogia ja informatsiooni kasutamisega seotud digitaalset etiketti ja vastutustundlikku sotsiaalset koostoimet; d. arendavad ja kujundavad digiajastu kommunikatsiooni- ja koostöövahendeid, kasutades kultuurilist mõistmist ja globaalset teadlikkust, kaasates kolleege ja õppijaid teistest kultuuridest.

No comments: